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Webinar

The power of digital influence – a study about consumer behaviors

09.03.2023
11:00 Uhr

In order to understand what or who influences people’s brand and product preferences and decisions as well as what the mechanisms are behind these processes, Kingfluencers – the leading Social Influence Agency – conducted an elaborative consumer study in collaboration with a luxury fashion brand and the SAAS consulting firm deeptrue, that investigated the needs, beliefs, decision-makers, and shopping behavior of consumers in Switzerland in relation to the influence of social media and creators.

In this webinar Yoeri Callebaut and Eric Amstein will provide an exclusive deep dive (before the launch) into the findings of our newest consumer study on digital influence.

Dauer

60 Minuten

Sprache

Englisch & Deutsch

Level

Einsteiger

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Das wirst du lernen

Swiss Social Media Usage

The webinar will cover the general areas of interest of the Swiss population and provide insights on the frequency and type of social media platform usage among different age groups, and genders.

Inspiration Sources

We will dive into different channel types that serve as sources of inspiration for the general Swiss population and zoom in on those interested in fashion, clothing, or luxury. The frequency of these sources of inspiration may vary among individuals.

Decision Behavior

The Swiss population is not only influenced by channel types that inspire them but also to make a purchase. Influencer product recommendations impact purchasing decision behavior in the Swiss market, making it a key marketing strategy, even more in those interested in fashion, clothing, or luxury.

Consumer-Influencer Relation

People have varying levels of knowledge about the existence of influencers, however, their following behavior is heavily influenced by the influencer landscape and the areas of expertise they’re living in. We’ll also cover the main reasons why Swiss people follow influencers, the perceptions that come with it, and who the top followed influencers among the Swiss population are.

Zielgruppe

You are a marketing manager, marketing director, CMO, or work in a similar position.
You are self-employed, manage your own company or have your own start-up.
You are a social media or brand manager responsible for influencer collaborations.

Anforderungen

You have a basic understanding of marketing and social media.
You are interested in influencer marketing and its influence on users.
You have and will stay at the forefront of and are interested in digitalization and its influence on the Swiss market.

Dein Referent

Yoeri Callebaut, Experte auf marketing.ch

Yoeri Callebaut

CEO @ Kingfluencers

Wir von Kingfluencers glauben fest an die Macht der Menschen und authentische Advocacy als Haupttreiber für neue Verhaltensweisen und Entscheidungsprozesse der Kunden. Obwohl man oft glaubt, dass die Schweiz bei diesen Entwicklungen ein wenig hinterherhinkt, erleben wir jeden Tag das Gegenteil! Advocacy durch Influencer ist für Marketing-Strategien und -Taktiken sehr wichtig und wächst in der Schweiz und auf der ganzen Welt rasant, da sie eine Schlüsselrolle in der Customer Journey von der Inspiration bis zum Kauf spielt. Um der beste strategische und taktische Erfolgspartner für Marken zu sein, halten wir es für unerlässlich, das Verbraucherverhalten im Detail zu verstehen, weshalb wir diese umfangreiche Verbraucherstudie durchgeführt haben.

FAQ

Die Webinare richten sich an Marketer und Marketerinnen mit verschiedenen Erfahrungswerten und Kompetenzen. Du kannst dich auf der jeweiligen Kursseite informieren, ob die Webinarinhalte deiner Marketing-Erfahrung entsprechen.

Ein Webinar dauert in der Regel eine Stunde. Innert dieser Zeit gibt es einen ca. 45-minütigen Input durch den Experten bzw. die Expertin und im Anschluss folgt ein 15-minütiges Q&A, in welchem offene Fragen beantwortet werden.

Ja, die Webinare werden aufgenommen und dir im Anschluss zugeschickt. Vergangene Webinare findest du etwas weiter oben auf dieser Seite.

Alle Webinare werden entweder auf Deutsch oder Schweizerdeutsch gehalten.

Du brauchst einen Computer, einen Laptop, ein Tablet oder ein Smartphone mit stabiler Internetverbindung und natürlich den Einladungslink zum Webinar, den du nach deiner Anmeldung per Mail erhältst. 

Solltest du verhindert sein, so sind wir dankbar um eine möglichst frühe Information an info@marketing.ch. So können wir deinen freien Platz noch weitergeben.

Ja, für ein Webinar musst du nichts bezahlen. :)